[ad_1]
Chiliz, en europeiskt fokuserad blockchain-sportplattform, har planer på att investera 50 miljoner dollar i sin expansion till USA.
Chiliz (CHZ) är känt för att utfärda tokens till fotbollsfans, vilket ger dem större engagemang med sina favoritklubbar. VD för det maltabaserade blockchainföretaget Alexandre Dreyfus avslöjade att plattformen har stora planer för USA.
Blockchainföretaget expanderar snabbt sin lista över anmärkningsvärda europeiska fotbollsklubbar med AC Milan lanserar sin fan-token i slutet av januari. Tokenlanseringen tjänade 6 miljoner dollar under sin första dag. AC Milan har gått med i Juventus, Barcelona, Paris St Germain (PSG) och Legia Warszawa när de lanserade sina tokens på Socios.com, företagets fansengagemangsplattform.
Chiliz expanderar till USA
Chiliz ser fram emot att expandera till USA. Dreyfus säger, “En stor kontaktpunkt för oss i våra globala tillväxtplaner är USA. Det är därför vi öppnar ett kontor i New York och investerar 50 miljoner dollar i landets idrottsindustri för att lansera Fan Tokens med ledande franchises från de fem stora amerikanska sportligor. ”
”Vi åker till USA med en dokumenterad meritlista när det gäller att generera miljoner dollar i intäkter för några av Europas största idrottsorganisationer. 2020 delade vi mer än 30 miljoner dollar med våra partners, men i år riktar vi oss till minst 60 miljoner dollar, tillade han.
Enligt Dreyfus arbetar Chiliz verkligen mot en massiv expansion och har inlett samtal med Formel ett och eSports-team.
Dessutom driver Chiliz för närvarande en marknadsinformationsspårare och fan-token-prisplattform som kallas FanMarketCap. Denna plattform har knappt 200 miljoner dollar i värde. Dreyfus tror att värdet kommer att växa en gång nya fotbollsklubbar gå med i plattformen.
Fotbollsklubbar för att öka intäkterna med Chiliz
De flesta fotbollsklubbar har drabbats ekonomiskt på grund av COVID-19-begränsningarna. Enligt Joseph Edwards, forskningschef på kryptovalutamäklaren Enigma Securities, kan det vara en bra väg för dessa klubbar att gå med i Chiliz för att öka sina intäkter. Med ökningen av kryptomarknader kan fotbollsklubbar vinna på sin integration med Chiliz.
Edwards konstaterar, “Fan-tokens just nu slår perfekt klåda vid den perfekta tiden – fans är fysiskt frånkopplade från sitt fandom, och detta hjälper till att överbrygga det klyftan.”
Han tillägger, ”Det bör sägas att Socios vanligtvis har varit mycket smarta med dessa lanseringar – jag kan inte tänka på några som var rubrikfel, inte ens på den övergripande marknaden för kryptobjörn – men det finns en anledning att de har ökat dem upp för sent. Det träffar precis i det nuvarande ögonblicket som sportunderhållning befinner sig i. ”
Giorgio Ricci, Chief Revenue Officer på italienska mästare Juventus, säger att populariteten hos fan-tokens representerar en påtaglig koppling mellan klubbarna och deras fans. Han säger, ”(Det) är inte bara en kortsiktig lösning på de problem som pandemin orsakar. Det är en lösning på den långsiktiga frågan om hur man samarbetar med de 99% av fansen som inte kan se spel från arenan eller någonsin sätter sin fot i Turin. Under normala förhållanden rymmer vår stadion 41 000 personer, men de senaste uppskattningarna tyder på att vår globala fanbas är cirka 400 miljoner, varav många är tusentals mil bort. ”
Innan nu, Trabzonspor samarbetade med Chiliz för att starta sin fan-token. Trabzonspor släppte sin Fan Token ($ TRA) på Socios.com-appen och Chiliz Exchange.
CHZ-pris
Från tidpunkten för publicering, Chiliz pris var 0,102515 $, med en handelsvolym 24 timmar på 965,043,186 $. CHZ-priset steg också 26,8% under det senaste dygnet. Dessutom har den en cirkulerande tillgång på 5,3 miljarder CHZ-mynt och en maximal tillgång på 8,89 miljarder. Binance är också den nuvarande mest aktiva marknadshandeln CHZ.
Gå med oss på Telegram för att ta emot fria handelssignaler.
För mer information om kryptovaluta, kolla in Altcoin Buzz Youtube-kanal.
[ad_2]
Source link