[ad_1]
Terra Virtua, plattformen som konvergerar kraften i AR, VR, blockchain, DeFi och digitala samlarobjekt till en stor uppslukande marknadsplats. Mest viktigt, Terra Virtua planerar att belöna plattformsanvändarna på ett sätt som överträffar andra NFT-marknadsplatser. Av de otaliga skälen att köpa TVK, här är våra 10 bästa val.
Terra Virtua är den första verkligt uppslukande, blockchain-driven virtual reality (VR) underhållningsplattform. Genom att förpacka alla spännande teknologier som blockchain, DeFi, AR, VR och NFT till en, har den återuppfunnit digital insamling. Det har gett användarna ett enhetligt virtuellt universum som finns på persondatorer, mobiltelefoner och VR-headset. Förutom att vara en fullt uppslukande plattform, den erbjuder en Netflix-stil prenumerationsmodell och betal-per-spel-attraktion som är unikt fokuserat på VR-spel, eSports liveevenemang och sändningar.
Grundades av ex-chefer från Microsoft, Electronic Arts, Ocean, Warner Bros och PlayStation VR är byggt runt ett starkt samhälle. Dessutom har den enormt stöd från VR-innehållsutvecklare och säkras med Ethereum blockchain.
Fortfarande inte övertygad? Här är våra 10 mest övertygande skäl att påse TVK 2021:
Orsak nr 1: verkligen Uppslukande underhållningsplattform
Många virtuella universum finns på webbplatser eller mobilappar. i alla fall, det finns knappast något universum som finns på båda och lägger till en AR / VR-dimension till den. Terra Virtua har gjort det möjligt.
Orsak 2: Super brett innehåll
Terra Virtua plattform är designad att stödja leverera två typer av upplevelser till användarna. Först är den interaktiva upplevelsen som inkluderar temaparker och spel. För det andra är den filmupplevelse som inkluderar filmer, live konserter, eSportsevenemang och mer. Terra Virtua FanCave och Terra Dome är två miljöer där plattformsanvändare kan ge sina samlarobjekt liv.
Fancave är en 3D-miljö som kan anpassas och stöder sociala interaktioner. Dessutom kan Fancave-användare bjuda in sina vänner till Fancave och visa eller till och med handla sina samlarobjekt.
Terra Dome är mer en varumärkes- och företagsfokuserad miljö. Miljön kan lagra föremål som livsstilsplaner och varelser. Intressant, kommer Terra Dome snart att välkomna digitala varelser från Hollywoods största blockbuster 2021.
Imponerandefortsätter teamet att förbättra dessa miljöer. För att till exempel rymma olika rörelser av monster som Kaijus förbättrade teamet hörnutrymmet i Terra Dome.
Anledning # 3: Inkomsterbart användargenererat innehåll
Även om plattformen alltid kommer att ha innehåll utvecklat av det interna teamet, kommer det också att ge plattformsanvändare och möjlighet att generera innehåll. Dessutom kan skaparen tjäna pengar på sitt innehåll. Intressant, det ger också användare Terra Forma Toolkit som eliminerar höga utvecklingsavgifter för VR-innehållsskapare.
Även tredjeparter som utvecklare eller varumärken kan skapa intäktsgenererande innehåll på plattformen.
I januari 2021 gick plattformen i live med sin första sats på 11 oberoende oberoende artister. Dessa konstnärers konstverk finns live i Terra Art Gallery.
Anledning # 4: Verkliga belöningar
Här kommer den mest spännande delen. Terra Virtua-användare kan få belöningar i verkligheten när de använde den inbyggda token TVK för att köpa ekosystemföremål. Dessa belöningar sträcker sig från att träffa skaparen av en NFT, att kunna köpa en filmsamling och mer.
“Tänk dig exklusiva Game of Thrones-finalvaror som endast är tillgängliga under avsnittet. Om du skulle kunna ta exklusiva lagvaror när en spelare träffar ett hemmakör. Merchandise som blir tillgängligt vid en konsert under specifika föreställningar. Äga actionfigurer som kommer till liv – det här är de saker du kommer att uppleva från Terra Virtua ”- Jawad Ashraf, CTO och grundare av Terra Virtua.
Orsak 5: Netflix-liknande prenumerationsmodell
Terra Virtua är ett gigantiskt växande bibliotek med växande innehåll och uppslukande upplevelser. Intressantkan användarna konsumera innehållet på begäran genom att betala för en månatlig prenumeration. Dessutom erbjuder det pay-per-view-alternativ för speciella evenemang och attraktioner.
Enligt vitboken Terra Virtua kommer utgivarna av premiuminnehåll att få en del av denna prenumerationspool. Den säger att även om plattformen kommer att behålla 20% av de totala prenumerationsintäkterna, kommer den att dela ut de återstående 80% till premiumförlag. Plattformen beräknar andelen baserat på den tid användarna spenderar på utgivarens attraktion.
Orsak nr 6: Virtuella föremål som ger in riktiga pengar
Efter CryptoKitties-fiaskot har en stark gemenskap bildats kring NFT. Människor spenderar enorma summor pengar för att äga unik digital konstkonst.
Orsak nr 7: Återuppfinna insamling
För att stödja tillväxten av en bransch i så stor skala ser Terra Virtua ut som en perfekt plattform. Det beror på att det sveper de mest spännande upplevelserna in i en plattform som är säkrad av blockchain och NFT.
Orsak 8: Enkel token för flera verktyg
TVK-token är ett verktygstoken som är använd för transaktioner, styrning och andel i Terra Virtua-universum. den är använd att betala för köp i spelet och upplevelser med blandad verklighet (betala för mat beställd i Terra Virtua-universum). Dessutom kan token användas för styrning där användare kan styra utvecklingen av plattformen. Tillsammans med det kan användarna satsa TVK-tokens och tjäna avkastning.
Orsak 9: Betalningsagnostiker
För att maximera antagandet har Terra Virtua-plattformen utvecklats som en betalningsagnostisk plattform. Det betyder att användare kan göra betalningar med fiat- eller kreditkort. Tillsammans med detta accepterar det också betalning som Bitcoin, Ethereum och Kolect Token.
Orsak nr 10: Social anslutning
Detta är en av de spännande anledningarna till den massiva gemenskap Terra Virtua har byggt. Det finns mötesområden i alla fyra zoner där plattformsanvändarna kan interagera. Tillsammans med det kan spelarna slå sig samman och tävla i evenemang eller spel. Dessutom finns det ett inbyggt meddelandesystem där användare kan ansluta.
Denna skala av social connect ger varumärken en möjlighet att direkt interagera med konsumenterna.
Hur genererar Terra Virtua intäkter?
För att varje plattform ska driva på sin tillväxt måste den generera intäkter. Terra Virtua följer en intressant affärsmodell som öppnar 5 intäktsströmmar för plattformen. Dessa är:
- Prenumerationer och betalkanal för innehållsvyer
- En marknadsplats där licensierade samlarföremål kan bli såld
- Varumärkesannonsering
- Tredjeparts zoninköp av varumärken som licensierade spel eller utvecklare
- Premiumevenemang som e-sport eller live konserter
Milstolpar hittills uppnådda
Projektet grundades 2016. Efter att ha slutfört konceptbeviset och byggt teamet av branschledare 2017, den privata förförsäljningen lanserades 2018. Dessutom lanserade teamet portalen alpha.
i alla fall, 2019 visade sig vara ett ikoniskt år för Terra Virtua. Det samarbetade med några av ledarna i underhållningsindustrin och sålde samlarobjekt för dem. Några av dessa är OpenSea-partnerskap, The Godfather och Lost in the Space.
2020 – År med stora utvecklingsframsteg
- vFlect-funktionen gick live
- Terra Art Gallery lansering
- Top Gun och Sunset Boulevard licensierade
- Mainnet lanserar plattform 1.0 slutförd
- Förbättring av plånboksintegration
- ERC-721 interoperabilitet över levererade marknader
- Fancave och Terradome lanserades
- Lanserade plattform 2.0 på Matic Network
- Token-försäljning initierad
Färdplanen framåt – Massiv 2021
Några av de viktigaste milstolparna för år 2021 är:
- Skapa en marknadsplats för influenser
- Leverera plattform 3.0 med full social och valutas interoperabilitet
- Interaktiv VR Fancave med streaming- och multiplayer-funktioner
- Avancerad social mobilapp
- Megadom community space
Det är en riktig jättebyggnad där uppe!
Ett väl dekorerat team
VD Gary Bracey – Gary är en veteran inom spelbranschen med 35 års erfarenhet. Han var utvecklingschef för Ocean Software och grundare Digimask. Dessutom var han nominerad till de mest prestigefyllda British Academy Games Awards.
CTO Jawad Ashraf – Jawad är en teknikfokuserad entreprenör som ger över 30 års teknisk transformationserfarenhet till Terra Virtua.
COO Dough Dyer – Med över 25 års erfarenhet har Dough haft ledande befattningar med gigantiska underhållningsbranscher som Microsoft, Warner Bros. och mer. Han har också arbetat med varumärken som The Simpsons, Harry Potter och Age of Empires.
CSO Jeff Holmberg – Som chef för partnerskap på OpenSea är Jeff det i grund och botten en veteran från Wall Street. Han har arbetat med jättar som Goldman Sachs och Merrill Lynch.
Partnerskap
Om det finns något mer än platser Terra Virtua unikt i NFT- och blockchain-rymden är det partnerskap som projektet har hämtat de senaste 3 åren:
Terra Virtual är en officiell NFT-leverantör av Paramount Pictures. Det har släppt NFTs av blockbusters som The Godfather och Top Gun samlarobjekt.
Det samarbetade också med Netflix för att släppa Lost in Space samlarobjekt.
- Netflix-hit-TV-serien, Lost in Space samlarobjekt.
Fler partnerskap i rymden
- Polygon (tidigare Matic) partnerskap till accelerera antagandet av NFT: er
- Polkamarkets partnerskap för att spela deras förutsägbara marknadsplats
- Arkane Network-partnerskap för intuitiv plånbokintegration
- Phantasma-partnerskap för utveckling av flera lager, tidsbestämda, on-demand och kapslade NFT
- Elrond-partnerskap för adaptiv State Sharding med PoS
- MEME-partnerskap för att stödja stavuppfödning för begränsade upplagor av NFT
- IGGalaxy-partnerskap för att stödja socialt konkurrenskraftigt spel
- Utrust-partnerskap för en multiplayer-betalningslösning
- Utopia Genesis-partnerskap för tokeniserade musikrättigheter
Den 26 februari noterades TVK i Binance Innovation Zone. Med det är den nu tillgänglig för köp på 3 ledande börser.
TVK-pris
Slutsats
Terra Virtua och dess vidsträckta ekosystem av partnerskap verkar vara redo att störa världen av digitala samlarobjekt. Tillsammans med det erbjuder det spännande, innovativa och engagerande upplevelser och incitament. Det är uppenbart att när varumärken av en sådan skala kommer till plattformen kommer Terra Virtua att dra mer intresse från 200 miljarder dollar digitala samlarobjekt när det fortsätter att leverera.
[ad_2]
Source link