[ad_1]
Sportfan och belöningsplattform Socios har meddelat att ytterligare två lag är redo att gå med efter den framgångsrika lanseringen av sin italienska fotbollsgigant AC Milan ACM-token för sina anhängare.
I en kort videotweet talade Socios och Chiliz VD Alexandre Dreyfus om plattformens första “Locker Room” -partner, Serie A jätte AC Milan. Det officiella tillkännagivandet gjordes den 18 januari, men han avslöjade att ytterligare två lag är redo och väntar på att gå med i det sociala tokenprogrammet.
Han tillade att det kommer att finnas två alternativ för tokeninnehavare: att göra anspråk på sina ursprungliga insatser (i CHZ-tokens) eller lämna dem i ytterligare 45 dagar för att vänta på nästa lag att gå med. Det kommer att finnas en 15% bonus för de som lämnar tokens insatta.
Det är tiiiime. Två av de största lagen kommer sannolikt att gå med @socios, men det är du som bestämmer om du är de första som äger sina tokens. Vi gillar att leverera och vi lägger våra pengar där vår mun är. Hur är det med dig? #omklädningsrum #bemorethanafan #pågående arbete $ CHZ pic.twitter.com/LruvP6Lj9l
– Alexandre Dreyfus (@alex_dreyfus) 1 februari 2021
ACM-symboler säljer
Partnerskapet med tokeniserat sportutbyte Chiliz var meddelat i mitten av januari. Skapandet av en ny ACM-social token ger ägarna ett antal fördelar, inklusive rösträtt i klubbens omröstningar, VIP-belöningar, “super-fan” -erkännande, klubb- och sponsorkampanjer, spel och chattforum.
De kommer att ge fansen ett annat sätt att stödja sitt favoritlag, och när ytterligare två går med i programmet kommer fansen sannolikt att växa.
Socios-plattformen drivs av verktygetoken Chiliz (CHZ), som används som en kryptovaluta inom ekosystemet. Det har också en styrningstoken kallad SSU för omröstning om protokolluppgraderingar och beslut.
För att köpa ACM-tokens måste användarna ladda ner Socios-appen först och köpa CHZ, som sedan kan bytas mot denna eller någon annan social token på plattformen. Det finns ett begränsat antal ACM-tokens, så priserna kommer att återspeglas av efterfrågan på marknaden.
AC Milan går med i en lista över 19 stora idrottsorganisationer som har samarbetat med Socios för att lansera Fan Tokens, inklusive FC Barcelona, Juventus, Paris Saint-Germain, AS Roma, Atlético de Madrid och Galatasaray.
Enligt blogginlägget har appen laddats ner av mer än 450 000 personer och över 14 miljoner sociala tokens har sålts. Totalt har Fan Tokens genererat över 30 miljoner dollar för klubbar och partners på drygt 12 månader.
Chiliz meddelade också a strategiskt partnerskap med kryptoutbytesjätten Binance i december.
CHZ-prisuppdatering
I skrivande stund var CHZ det handel upp ungefär med 4% på dagen till $ 0,022. Det har ett börsvärde på 121,5 miljoner dollar med en aktuell cirkulerande tillgång på 5,3 miljarder token, enligt Coingecko. Det tappade nyligen en rekordhög nivå på $ 0,030 i slutet av december.
De stora idrottspartnerskapen har höjt CHZ-priserna med 20% under de senaste sju dagarna och mer än 200% under de senaste tolv månaderna.
Gå med oss på Telegram för att ta emot free-handelssignaler.
För mer kryptovaluta nyheter, besök Altcoin Buzz Youtube-kanal.
[ad_2]
Source link