McLaren Partners Bitci.com lanserar den första Formula1-fläktkoden någonsin

Av | april 10, 2021


COVID-19 spårade ur kalendern. Då minimerade bristen på åskådare från F1-lopp fläktens engagemang, för att inte glömma inverkan på biljettförsäljningen. Men medan Grand Prix-racing är tillbaka på banan eftersom det planerar en komplett 23-loppskalender i år, kämpar företagen fortfarande för att matcha sina inkomstnivåer till pre-COVID-nivåer.

Detta har fått företag att leta efter bättre intäktsströmmar – och också hitta bättre sätt för fansengagemang. Ett unikt sätt att uppnå båda kraven är via digitala “fan-tokens”, som inte bara bidrar till intäktsflödet utan också fungerar som en språngbräda för Formel 1-team att engagera sina fans.

Formel 1-team som omfamnar Blockchain och Crypto

Många stora hitters har tagit emot krypto- och blockchain-teknik – inklusive Aston Martin. Nu går McLaren med i leden.

Aston Martin, som kom tillbaka till Grand Prix-tävlingen förra året, nyligen meddelat ett strategiskt partnerskap med ledande kryptovalutautbyte Crypto.com.

Lawrence Stroll, ordförande, Aston Martin Cognizant Formula One Team, sa att partnerskapet skulle ge ett nytt perspektiv för båda företagen såväl som att introducera båda organisationerna för ny publik.

På samma sätt noterade Jefferson Slack, VD – Kommersiell och marknadsföring, Aston Martin Cognizant Formula One Team, att samarbetet skulle säkerställa att Aston Martin fick en främre plats i kryptobranschen. Han tillade att det också kommer att hjälpa företaget att uppnå sitt uppdrag att använda motorsport för att engagera en ny våg av fans samtidigt som teknik och innovation visas.

Om krypto- och blockchainutrymmet sa Jefferson Slack, ”Det är en bransch som snabbt blir mainstream och det är enormt spännande att vi – som ett innovativt Formel 1-team – bygger en stark relation med ett företag som leder vägen in denna viktiga sektor. ”

McLaren att gå med i bandwagon

I Aston Martins fotspår har det brittiska motorsportteamet McLaren knackat på det turkiska kryptovalutaföretaget Bitci.com för att lansera sin officiella fan-token.

Tillkännage det nya partnerskapet via en tjänsteman blogginlägg, McLaren noterade att fan-token skulle vara den första någonsin i sitt slag i Formel 1-racingutrymmet när den lanserades.

Förväntas presenteras snart avslöjade McLaren att symbolen skulle fungera på Bitci Chain, Turkiets första inhemska blockchain-plattform utvecklad av lokala ingenjörer och mjukvaruutvecklare inom Bitci Technology-företaget.

Mark Waller, Chief Commercial Officer, McLaren Racing, uttryckte sin glädje över det nya partnerskapet och upprepade att samarbetet skulle skapa den allra första fan-token i Formel 1-sportarenan.

”Vi ser fram emot att arbeta med Bitci.com och se varumärket för första gången på MCL35M i början av Formula 1-säsongen 2021 i Bahrain i helgen,” tillade han.

Avslutande tankar

Medan F1-företagen försöker knacka på blockchain- och crypto-utrymmet har flera andra sportorganisationer också tagit emot krypto och knackat på olika kryptoplattformar för att starta fan-tokens. Chili och dess tillhörande Socios.com-plattform har lett avgiften för sportbaserade fan-tokens. Bland deras partners är Ultimate Fighting Championship (UFC) och Professional Fighters League (PFL). Ett växande antal större fotbollslag hoppar på fan-token-vagnen via Chiliz / Socios.com, inklusive Manchester City, FC Barcelona, ​​Juventus, AC Milan, Paris Saint-Germain, AS Roma, Atlético Madrid, Galatasaray och andra.

Chiliz Price

Från och med publiceringen Chiliz’s (CHZ) priset hade stigit med 3,6% under det senaste dygnet och handlades till $0,495108. Den hade ett börsvärde på $2.555.222.809 och en handelsvolym dygnet runt på $724,089,793.

Dessutom gå med Altcoin BuzzTelegram för att ta emot gratis handelssignaler.

För mer information om kryptovalutor och uppdateringar, kolla in Altcoin Buzz Youtube-kanal.



Source link